Happy Valentines day!!

Fortfarande lite förvirrande på jobb fronten..
När ja väl fick tag på Stuart (!) och skulle tala om att jag är väldigt intresserad av jobbet, fick ja svaret att han skulle träffa en till kille idag. Så nu står det mellan honom och mig.. Suck.
Trodde ju faktiskt att det såg väldigt ljust ut. Men men, it´s only fair enough!
Så på måndag kommer jag få besked om det iaf..
Men så idag blev ja då väckt av ett samtal från Lou, restaurant chefen på The crooked billet (där gordie jobbar) och sa att dom erbjuder mig en tjänst som dessert kock på London street brasserie. (gordies gamla jobb).
Hon talade om hur mycket dom tycker om mig som person och "woulde looove to have you in our team".
Och sen talade hon även om hur mycket pengar ja skulle få.
Blev helt plötsligt lite intresserad då!
Jag visste att dom ville ha mig, men trodde inte att dom skulle kunna slå, eller ens mäta sig med Stuarts erbjudande om pengar!
Så nu sitter ja i lite knipa..
Antingen tar jag Stuarts erbjudande med lite mindre pengar (dock långt ifrån dåligt) med väldigt bra arbetstider för att vara ett kock jobb.
Eller oxå accepterar jag Pauls erbjudande med BRA pengar, men kommer att få jobba RÖVEN av mig.
Frågan är ju: Vilket är viktigast?!
Jag har aldrig varit en penga orienterad människa.. Hellre ha det bra, med lite pengar, än ett helvete och massa pengar!
Jag vet att jag kan lära mig väldigt mycket på båda ställena...
FAAN!
antar att ja få ta ett beslut om detta på måndag, när jag pratat me Stuart. Han kanske gör mitt beslut väldigt lätt genom att dra tillbaka ett av alternativen =)
Det återstå att se!

Alla hjärtans dag idag då ja!
Gordon smet ut i morse (utan att säga hej då) vilket gjorde mig lite lessen. Låg där o funderade på varför han bara åkte utan att säga hej.
Somnade om, men vaknade strax av två buketter blommor under näsan!!
åååh gullungen hade ju smitit ut innan jobbet för att hinna köpa rosor och choklad! Sååå söt!!
Liite lessen fortfarande att jag får vara själv på alla hjärtans dag.. men men det är ju egentligen som vilken dag som helst!
Pernilla kommer iaf hit ikväll! Dricka lite vin o tjata, sen kanske ut en sväng! Ska bli trevligt hursomhelst!
Nej nu ska ja ta en bit pizza, blev hungrig av allt städande jag har ordnat med idag!
Skrubbat ugnen i typ en timme + alla galler och plåtar.. Den luktade nämligen väääldigt suspekt när den användes!
Så nu är köket spotless! Härligt!
Så alltså, lite pizza nu, sen ett välbehövligt bad, bubblor o ljus o ett glas vin!
Mmmm =)

Massa extra pussar idag, på ALLA HJÄRTANS DAG :D

Nån som hade haft något emot att fira alla hjärtans dag med honom kanske ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0