Nederlag..

Blev väckt av ett samtal  i morse. Från Stuart, så det var väntat.
Kontentan av samtalet var dock oxå ganska väntat, men inte speciellt trevligt.
Fick inte jobbet jag sökt....
Faaan!
Har aldrig blivit nekad ett jobb jag sökt tidigare.. Så ja vet inte riktigt hur jag ska tackla det. Det suger!
Ville verkligen ha det jobbet! Men ja förstår ändå varför jag inte fick det.
Han behövde någon med mer erfarenhet och som kunde ta större ansvar i köket. Fair enough!
har ju fortfarande erbjudandet om jobbet på The brasserie.. Men ja vet inte asså.
Just nu känner jag mig bara på allmänt pissigt humör. Vill inte att det ska vara så här!!
Orka att livet ska behöva vara jobbigt.....

Gårdagens natt va ju ganska undehållande!
Eller ja, hela dagen.. NOT! vaknade igår morse med sjuk mensverk och låg o dog i typ 4 timmar.. Efter ett par spyattaker som ett par tårar somnade jag om..Vilket innebar att jag missade värdefull tid med gordon som faktiskt hade förmiddagen ledigt.. Men de kan inte hjälpas!
Låg på soffan hela dagen med täcke o kudde o tända ljus överallt. Myspys!
Sen kom tillslut Gordon hem. O Laura,(en av våra housemates) som va APFULL! Hon ramlade runt i vardagsrummet o askade på golvet och hade sönder diverse glas o lite annat, tills hon bestämde sig för att ta en dusch innan hon skulle gå o lägga sig..
typ 2 timmar senare va hon fortfarande inlåst på toan (den ända toan med dusch o handfat o alla tandborstar och annat), gordon började då banka på dörren och skrek på henne.. Noll reaktion!
Min reaktion var dock lite annorlunda, fan, en sån full människa kan lätt ha ramlat och slått i huvuvet i badkaret eller vad som helst.
Så Gordon slet upp dörren (tanigt lås på insidan av dörren) och ja springer in o finner henne avdäckad i badkaret. Lyckas o ruska liv i henne efter en stund. hon hade inte slått sig, men att däcka i ett badkar fullt me vatten är väl ingen lysande idé direkt!
så henne fick vi tillslut i säng, och vi gick o la oss.
Innan ja hann somna hör jag hur en taxi rullar upp utanför huset (vårt sovrum vetter mot gatan) o hur någon mer eller mindre ramlar ur taxin och stönar lite halv tungt.. Denne människa börjar sedan efter 5 minuters misslyckat letande efter nycklar, knacka på dörren, så jag får springa ner och öppna. Där står, eller ja, står o står, HÄNGER chris tag i dörrkarmen för glatta livet för att överhuvudetaget lyckas stå upp. Andra fyllot för kvällen!
går o lägger mig, IGEN, och somnar nästan, tills fyllo nr tre kommer med taxi o ramlar ur och kravlar upp till dörren, inte heller detta fyllo har tydligen nycklar och börjar knacka ... Men eftersom jag inte har något bättre för mig klockan 4 på natten än o gå upp o öppna så gör ja ju det..
Men nu vet jag iaf att alla boenden i huset är hemma så nu kunde jag sova gott!
Ja ja säger då det.. Känner mig som en akutmottagare på Maria Pool eller nåt!
Det är kul nästan jämt!
Nån av alla dessa fyllon uppskattade iaf mitt springande, för jag hittade ett brev  i köket i morse där det stod:
EVE!
your amazing!
How drunk!?
But thnx!!
AMAZING!
hahah jaja, det är lugnt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0