tisdag!

Söndagen blev kanon!
Fick för första gången uppleva ett engelskt stall! O det va ju en upplevelse =)
Typ uteboxar, ihopsatta. ungefär 20 av dom kanske. Men alltsomallt har dom typ 70 hästar på gården.
"ridskolehästarna" går ute 24/7. Inget ridhus, bara en liiiiten paddok, som va så tung att hästarna fick gräva sig fram i spåret. Om man ville hoppa, då fick man göra det i den  mest "plana" hagen, där det stod några hemmabygda hinder från 1800 talet.
Dom hade inga anställda som skötte hästarna, utan det gjorde alla möjliga slags barn i 8-12 års åldern. Släpade hö o vatten...
När jag skulle ut på min ridtur fick jag en färdig sadlad, tränsad och typ borstad häst i handen. Eller ja, synd o kalla det häst. Såg mer ut som en jävligt bitter ridskole ponny som helt klart sett bättre dagar! Holly va namnet, en skäck med alldeles för lång, ovårdad man och svans.
Men en ganska trevlig liten sak.. När man väl fick henne att gå framåt i ett tempo som skulle kunna kallas skritt!
Tjejen framför mig, på en stor häst, fick hela tiden stanna o vänta, och tjejen bakom mig fick hela tiden bromsa in sin ganska hetsiga pålle, eller oxå bara ligga med mulen i Hollys svans hela tiden!
Fast det va en himla trevlig ridtur! Solen sken som bara den, riktigt varmt o skönt!
Fick se den "engelska landsbygden" .. Massor med vilkaniner, stoora fåglar av diverse art, rådjur o vårblommor i alla diken!
På vägen hem fick ja lite fart på det gamla åbäket och vi fick till ett par riktigt härliga galopper!
Hursomhelst så va det en mycket lyckad ridtur, och så kul att få sitta på hästryggen igen!
Men tro mig när ja säger att jag är IN PAIN förtillfället. Mina ben är inte mycket att hänga i julgranen förtillfället. Fan va otränad jag är asså haha!
Efter ridturen skulle vi träffa Brandon. Han som är yr lyckades att glömma av att kliva av bussen och blev runt körd i hela england typ, innan han kom till Reading!
Ja o Gordon fick powerwalka, o då menar ja POWERWALKA till buss stationen. PHU. men vi hann med bussen och åkte ner till Wallingford och alla våras favorit pub,The boathouse.
Fullt me gamla minnen, spelade vi biljard och drack billig öl!
Hem igen, och ytterligare promenad.
Väl hemma frågade jag Chris vilken tid jag började jobba på måndagen, fick svaret att jag är ledg måndag tisdag.
Hahah, fint, börja sitt jobb med o  va ledig!
Men lika bra de, då hinner man komma in i det snabbare istället för att va ledig två dagar efter att man börjat jobba, blir bara hattigt!
Så IMÅN, blir då alltså första dagen på jobbet! =)

Igår kom Sofie tillbaka från Sverige, så nu ska vi åka o hälsa på henne! Skönt o ha henne tillbaka =)
Uppdatering om jobbet kommer imån, om jag inte är helt utslagen och halvdöd.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0