Mat förgiftad!

Att bli matförgiftad är inte något jag önskar min värsta fiende.. (eller jo, om det är en riktigt jäävlig en)
Var ledig onsdag torsdag. Det började bra!
Ute o åt fint och dyrt på onsdagen ( potentiell orsak nr ett) och på torsdagen lite billigare nere på puben (potentiell orsak nr 2).
Efter som jag skulle jobba på fredagen och visste att jag hade mycket att göra, ville jag lägga mig tidigt, och gjorde oxå så. La mig o läste lite, och började känna mig mycket konstig...
Efter ett tag gick jag till toaletten, bara för att se va som skulle hända lixom.
Resultatet lät inte vänta på sig , utan jag började spy något hejdlöst.
Helt chockad och illamående kröp jag till sängs igen. (denna gång me en hink)
Hinken kom till användning ca 20 minuter senare.
Jag spenderade alltså hela natten med att springa fram o tillbaks till toan..
jag trodde jag skulle dö!! Speciellt när man sitter ner på toan, och det bara rinner ur en, och man samtidigt spyr i  badkaret.. DÅ, är man inte katig!
Insåg på fredagsmorgonen att det inte va någon vidare bra ide att åka o jobba, så jag stannade i badrummet lite till.
Somnade runt 1 på dagen, sov till halv 7. Gick upp och pratade lite med killarna, och gick o la mig igen.
Efter ett par timmar var de Gordons tur att bli sjuk.  En lite mildare variation av mitt men ack så illa.
Lördagen stapplade jag upp och gick till jobbet. Lyckades att svetta/frysa/skaka mig egenom ett jävla stressig service och stöp sedan i säng..
Idag vid 3 tiden, när det va dax att äänltligen få åka hem från jobbet, insåg jag att jag inte har ätit något sen torsdags kväll.
Jag har inte varit hungrig alls.. O när ja försökt tvinga imig något har jag genast kännt hur det mycket snabbt skulle komma upp igen om ja försökte lite till. Rädslan för att bli sjuk igen va större än behovet av mat!
Men idag tyckte ja att det helt enkelt började bli dax, och tog med lite mat hem från jobbet.
Lyckades ändå klämma i mig halva portionen! Bedriften gjorde mig så trött att ja fick gå o nana en stund!
Men jag tror det va ett smart drag att käka, för  nu känner ja mig nästan lite hungrig igen! Och faktiskt SUGEN på mat :D
Men som sagt, det kommer nog att dröjja innan jag äter ostron, hummer, broccoli och stilton soppa, eller råddjurs gryta igen. Vet inte vilka av de som gjorde mig sjuk, men tanken på något av det får mig att må illa!!
Skiten är iaf över, jag överlevde och tacka fan för de!!

Idag har vi haft 4 års tider på en dag :D
Börjar med strålande sol och varmt. Sen började det spöregna och illblåsa, sen blev det hagel, sen blev del sol och mer vind. O nu spöregnar det igen.
KUL!

Ledig fredag lördag. Wohoo! bring it on :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

ja, kom hem, råkade falla tillbaka in i en liten dålig ovana så att säga... Haha, vi får prata mer snart. Vet knappt hur du har de där borta?

2009-03-08 @ 20:41:49
Postat av: Cicci

Inlägget var självklart från mig. :)

2009-03-08 @ 20:42:24
URL: http://cem.blogg.se/
Postat av: Jenny...

De va ju ingen höjdare att bli sjuk tur vattnet fanns då:) Saknar dej här hemma med:/ Men snart kommer vi te Regnlandet o hälsar på=)

2009-03-08 @ 21:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0